Se meg, bruk meg, la meg lære – Gro Aasland, klinikksjef og 70 år!
Hva krever det å stå lenge i jobb – og gjøre det med både mening, energi og nysgjerrighet intakt?
I denne varme og personlige episoden av MellomLedere møter jeg Gro Aasland, klinikksjef ved Vestfold sykehus og en leder som tok lederrollen sent i livet – og likevel har stått støtt, lenge og med stor gjennomslagskraft.
Vi snakker om:
- Hva det betyr å bli sett, brukt og heiet på gjennom et helt arbeidsliv.
- Hvorfor ledelse er et langt løp – ikke en sprint.
- Hvordan balanse egentlig handler om å sjonglere, justere og aldri slutte å lære.
- Verdien av erfaring, relasjoner og gode samtaler i lederrollen.
- Hvorfor ingen leder bør stå alene – og hvordan et «supperåd» kan bli et avgjørende støtteapparat.
Dette er en samtale om mot, livsglede, læring og ledelse. Om hva både ledere og organisasjoner må forstå når arbeidslivet strekker seg over flere faser i livet.
Dette er en episode for deg som:
- er mellomleder eller leder.
- ønsker å stå lenge i jobb, uten å miste deg selv.
- er nysgjerrig på hvordan vi kan bruke erfaring som en styrke.
- tror på betydning av relasjoner, trygghet og kontinuerlig utvikling.
Velkommen til en reflekterende og inspirerende samtale – om ledelse, livet og det å aldri slutte å vokse.
